Co oznacza termin "nisza"?

Nisza to obszar rynku, który nie został jeszcze wypełniony przez konkretny produkt lub usługę. Klienci niszowi mają bardzo wąskie potrzeby i poszukują konkretnych produktów lub usług. Nie zwracają uwagi na trudną dostępność czy wyższe ceny. Dlatego też klient niszowy będzie miał inne oczekiwania niż klient ogólny.

Perfumy niszowe - co to właściwie jest?

Perfumy niszowe to kompozycje zapachowe, które spodobają się zarówno koneserom i perfumiarzom, jak i osobom, które poszukują wyjątkowych i szczególnych zapachów.

Oferowanie perfumerii sieciowych może być uciążliwe, zwłaszcza, że te same zapachy cieszą się popularnością od wielu lat. Jeśli szukasz czegoś innego i wyjątkowego, perfumy niszowe mogą okazać się najlepszym wyborem.

Na wybór zapachu niszowego wpływa wiele czynników, nie tylko jego oryginalność. Wymienimy je w dalszej części artykułu.

Czym jest nisza w perfumach?

Kreatywność, wysoka jakość i niestandardowe receptury

Aby daną kompozycję można było nazwać niszową, musi ona pachnieć inaczej niż popularne zapachy, które można znaleźć w każdej sieciówce. Dzieje się tak dlatego, że tego typu perfumy wykorzystują wysokiej jakości składniki. Często są one pochodzenia naturalnego i mają bardzo unikalny, szlachetny zapach.

Niszowe marki perfum mogą kupować bardzo drogie składniki, ponieważ nie muszą wydawać dużych pieniędzy na kampanie reklamowe. Nie muszą przeprowadzać badań rynku ani kreować nowych trendów. Nie muszą inwestować w drogie, grawerowane flakony. Dlatego właśnie perfumy niszowe nie wymagają funduszy na promocję. Zamiast tego można poświęcić swój czas na kompozycję.

Twórcy zapachów niszowych nie są skrępowani obowiązującymi trendami czy popytem. Mogą podejść do tematu w sposób artystyczny i kreatywny. Mogą stworzyć zapach abstrakcyjny lub konceptualny, o nietypowej i niecodziennej recepturze.

Masowa produkcja nie jest możliwa. Perfumiarz może poświęcić więcej czasu na stworzenie idealnej kompozycji, która następnie będzie sygnowana jego nazwiskiem. Nie oznacza to jednak, że trzeba podążać za aktualnymi trendami czy pracować pod dyktando rynku perfumeryjnego.

Wspomnieliśmy również, że twórcy perfum niszowych nie muszą inwestować w ekskluzywne i dedykowane flakony. Te mało popularne kompozycje często znajdują się w prostych, jednolitych flakonach. Takim przykładem jest brytyjska marka Tom Daxon. Opakowania te są minimalistyczne i proste, z czarnym korkiem i białą etykietą.

Nie jest to jednak norma. Czasami perfumy niszowe pakowane są w niezwykle eleganckie opakowania, które są starannie zaprojektowane. Comme des Garcons to świetna marka, z którą warto się zapoznać, zwłaszcza z kolekcją Concrete. Ten wyjątkowy zapach został zamknięty w betonowym i owalnym flakonie. Przywraca on elegancję i klasę. Każdy zapach Imaginary Authors jest następnie ozdobiony efektowną, oryginalną grafiką stworzoną przez zespół profesjonalistów.

perfumy

Jak stworzyć perfumy niszowe

Nasz sklep internetowy French Perfume posiada w swojej ofercie perfumy niszowe. Staramy się oferować naszym klientom unikalne i nietypowe zapachy. Marki niszowe można również znaleźć w większych perfumeriach.

Perfumy niszowe mogą być bardzo ekskluzywne. Slumberhouse, amerykańska marka, sprzedaje swoje produkty tylko w czterech miejscach. Ten rodzaj zapachów ma również niski nakład. Może się zdarzyć, że będziesz musiał poczekać kilka tygodni lub miesięcy, zanim dany zapach będzie ponownie dostępny.

Czy perfumy niszowe są drogie?

Może się wydawać, że perfumy niszowe to drogie produkty przeznaczone dla elit i osób z wyższych sfer. Niekoniecznie! Ceny niektórych kompozycji zaczynają się już od 200 zł. Jest to kwota porównywalna do produktów mainstreamowych, a nawet niższa.

Nie oznacza to jednak, że wśród perfum niszowych nie znajdziemy drogich i luksusowych zapachów. Kolejnym przykładem jest Ramon Molvizar. Firma ta otacza się pięknym, bogatym otoczeniem i wysokiej jakości składnikami. W związku z tym koszt takiego produktu wzrasta. Może to poważnie nadszarpnąć budżet przeciętnego zjadacza chleba.